Eerste weken van groep 3

Beste ouders en verzorgers van groep 3,

De eerste weken zitten erop en het was best even wennen voor de kinderen! De hele dag op een stoel achter een tafeltje zitten is best spannend en vermoeiend! Gelukkig gaan we nog vaak naar buiten en mogen ze af en toe spelletjes doen.

Het eerste thema van taal zit erop en het eerste blok van rekenen ook!
De kinderen hebben al hun eerste toetsen gehad! Volgende week beginnen we aan thema 2 De boom en leren de kinderen de letters b, oo, m, ee, t, a, ie.

Het filmpje voor de oefensoftware staat op het YouTube kanaal van de school, playlist groep 3. Het is belangrijk dat de kinderen regelmatig blijven oefenen thuis, in het weekend en in de vakanties!

Met rekenen leren we de getallenlijn tot en met 20 en gaan we beginnen met splitsen van de getallen 3, 4, 5, 6 en 8. Dit kunt u ook thuis oefenen met de kinderen bijvoorbeeld met knikkers.

Deze week hadden we feest in de klas want ik werd 50 jaar! De klas was helemaal versierd, het was een gezellige dag!

U heeft de informatie presentatie inmiddels ontvangen. Mocht u nog vragen hebben hoor ik het graag!

Groetjes, Juf Karin
  • 0c93ce13-eb38-44e5-bce5-3d0d5abdcb6b