De Kinderboekenweek 2019

Kinderboekenweek  2019:       Reis mee!

Dit jaar was de Kinderboekenweek van 2 tot en met 13 oktober 2019. We hebben dit natuurlijk weer uitgebreid gevierd op school. Het thema dit jaar was reizen/vervoersmiddelen:
Reis mee!

De school was mooi versierd in het thema en tijdens de opening was er een echte modeshow met een quiz.
De modellen (leerkrachten en leerlingen) hadden kleding aan uit een bepaald land, de kinderen moesten raden uit welk land ze kwamen.

De hele week zijn er op school leuke leesactiviteiten in de groepen georganiseerd. Een paar spelers van voetbalclub Excelsior hebben voorgelezen in de groepen.

Zoals elk jaar was er voor de onderbouw (groep 1-4) een kleurwedstrijd en voor de bovenbouw (groep 5-8) een verhalenwedstrijd. Tijdens de afsluiting werden de winnaars bekend gemaakt en werden de gouden penseel/griffel en de zilveren penselen/griffels uitgedeeld.

De winnaars dit jaar waren:
Gouden penseel:    Aisha Abdulkadir (3)
Zilveren penselen: J'Neiro Martina (1/2a), Ravza Sener(1/2b)                                Kebron Berhu Msghna (4)

Gouden Griffel:      Eflin Koca (6)
Zilveren Griffels:   Sara Zarouai (7) Hind Ammari (5)
                              Hajar Bibi (8)

• XYPU8083