De nationale voorleesdagen

Van 24 januari tot 3 februari 2018 zijn De Nationale Voorleesdagen. Deze landelijke campagne van De Nationale Voorleesdagen is vooral gericht op kinderen van 0-6 jaar.

In groep 1/2a, 1/2 b en groep 3 mogen de kinderen op woensdag 24 januari in pyjama op school komen en wordt er in de groepen door collega’s voor gelezen. Tijdens deze week mag u als ouder ook komen voorlezen in de groep als u dat leuk vindt. U kunt hiervoor een afspraak maken met de leerkracht.

In groep 4 t/m 8 komen spelers van Excelcior op donderdag 1 februari ook voorlezen in de groepen. Voorlezen is heel belangrijk voor kinderen, omdat de fantasie van de kinderen wordt aangesproken. Voorlezen is ook belangrijk voor de woordenschat van kinderen.

• 1.jpg