Sociale vaardigheden

Elk jaar vullen de leerkrachten en leerlingen de SCOL vragenlijst in: een lijst met vragen die gaan over de sociale vaardigheden van het kind. We hebben in groep 7 de resultaten van de lijsten van vorig jaar met die van midden dit jaar vergeleken. En wat zien we? Een enorme vooruitgang op bijna alle onderwerpen! Dat is natuurlijk een ontwikkeling waar we trots op zijn.

We hebben samen met alle kinderen een nieuw doel per onderwerp ingesteld. Op de foto is te zien welke scores we willen halen. Om die scores te bereiken zullen we acties op het leerlingenbord zetten waar iedereen zich op gaat focussen. Dit kan zijn: 'ik geef elke dag een compliment aan een klasgenoot' of 'als kinderen ruzie hebben bemoei ik me er niet mee'.

Eind groep 7 zullen we de vragenlijst weer invullen en dan komt het spannende moment: we gaan onderzoeken of we onze doelen bereikt hebben.

• scol.jpg