Rijksmuseum

Op dinsdag 31 oktober zijn wij met de groepen 6, 7 en 8 op bezoek geweest in het Rijksmuseum. We zijn daar met de speciale Museum bus naartoe gegaan, wat natuurlijk al een feestje op zich was! In kleine groepjes hebben we, onder leiding van een gids, een rondleiding gekregen door het museum. Tijdens deze rondleiding is ons veel verteld en geleerd over het leven in de Gouden eeuw. Bij verschillende schilderijen en/of kunstwerken werd er verteld wat er gebeurde en waarom dat ene kunstwerk dan thuis hoorde in de Gouden eeuw. Daarnaast mochten de kinderen ook ruiken aan- en proeven  van verschillende specerijen die de VOC in die tijd naar ons land heeft gebracht. Het bleek dat onze kinderen alle specerijen al goed kenden! Als afsluiting kon een bezoekje aan de Nachtwacht van Rembrandt van Rijn natuurlijk niet ontbreken. De kinderen waren erg onder de indruk van de grootte van het schilderij en vonden het prachtig. Het bezoek was een succes en voor sommige kinderen was het zelfs niet lang genoeg!

• 6.6.jpg
  • 6.7.jpg