Sinterklaastijd in groep 1/2a

Sinds 2 weken is Sinterklaas weer in het land en dat is goed te merken in groep 1/2a! Op maandag 20 november kwamen we op school, en ojee…. Rommelpiet was langs geweest! Alle spullen lagen door de heeeele klas! Gelukkig had de rommelpiet wel voor alle kinderen een cadeautje achter gelaten en zijn de kinderen van groep 1/2a hele goede opruimkanjers, waardoor het lokaal in 10 minuten weer helemaal netjes was! In de klas wordt er dit thema weer van alles gedaan en geleerd! Inmiddels is er in de klas een chocoladeletterfabriek geopend, waar de chocoladeletter-pietjes als de beste de lekkerste chocoladeletters maken. In het huis van Sinterklaas zijn de inpakpieten druk bezig met het inpakken van de cadeautjes. Hierbij mag de naam op het cadeautje natuurlijk niet ontbreken, dus die schrijven de pietjes er zelf op! Sinterklaas houdt in zijn grote boek de verlanglijstjes van de kinderen bij. Onder in het grote pietenhuis is de keuken. Iedere dag zijn hier 3 bakpietjes heel hard bezig met het ontwerpen van gekleurde kruidnootjes. Deze gekleurde kruidnootjes maken we voor de regenboogpiet, omdat hij het jammer vond dat er alleen nog maar bruine kruidnootjes bestaan. We hebben heel veel zin in 5 december en hopen dat Sinterklaas ook dit jaar weer bij ons op school komt!

Liefs,

Groep 1/2a