Ondertussen in groep 3...

Het zijn spannende tijden in groep 3. Sinterklaas is in het land en de kerst komt eraan. We zijn dus al een paar maanden op weg en de kinderen van groep 3 kunnen al goed lezen. Ze kunnen al bijna alle letters lezen! De laatste letter die zij hebben geleerd is de letter u van hut.

Met rekenen zijn we al bij blok 5. We leren de vriendjes van 10 en we leren tellen tot en met 100 met sprongen van 10 en 5 op de getallenlijn. Ook leren we de getallen te splitsen in tientallen en losse. Bijvoorbeeld het getal 15 splitsen we in 10 en 5 losse.

Ook hebben vanaf het begin van het schooljaar op woensdagochtend judolessen van meester Lars. Dit vinden de kinderen heel erg leuk.

We hebben twee stagiaires in de groep, juf Floortje (pabo) en juf Beyza (mbo onderwijsassistent) en op dinsdag hebben de kinderen muziekles van juf Maral. Zij doet de opleiding van Codarts en wil muziek juf worden.

Nog een paar weekjes en dan is het kerstvakantie!

• IMG_1387.JPG