Kinderboerderij

We zijn op maandag 30 oktober naar kinderboerderij De Wilgenhof geweest.

We gingen met de tram dus het was heel spannend!

Op de kinderboerderij hebben we een les over huisdieren gekregen. Wat komt er allemaal bij kijken als je een huisdier hebt? Bijvoorbeeld over de verzorging wat heeft een huisdier allemaal nodig; voer, een kammetje, een hok mand of kooi, water. Waar kun je dit allemaal kopen?

Tijdens de les kreeg elk groepje een eigen dierenwinkel en moesten we eerst alle dierenbenodigdheden sorteren. Daarna kregen alle kinderen een schort om en moesten wij (de begeleiders) spulletjes gaan kopen voor ons huisdier in de winkel.

Ook mochten we nog allemaal kleine huisdieren aaien zoals een muisje een konijn en een hamster. Dat was best spannend en een beetje eng en we moesten ook rustig zijn anders werden de dieren bang.

Het was een leuke en leerzame ochtend.

• IMG_1488.JPG
  • IMG_1489.JPG