Groep 5

In groep 5 gaan we verder met de doorgaande lijn van groep 4. Dit geldt vooral voor rekenen, taal en spelling. Hierbij werken we op een Chromebook en maken we gebruik van Snappet. Verder blijven we oefenen met methodisch schrijven.

Voor groep 5 zijn aardrijkskunde, geschiedenis en natuur & techniek nieuwe vakken. Voor deze vakken krijgen de leerlingen leertoetsen mee als huiswerk. Vanaf januari komen hier ook topografie toetsen bij. Deze zullen gaan over Nederland en zijn provincies.

Ook nieuw is de boekbespreking. De leerlingen houden dan een presentatie over hun boek. Dit zal pas na de herfstvakantie plaatsvinden.

Elke week hebben we Verlengde LeerTijd activiteiten. Deze bestaan uit drama, 21st century skills/techniek, kunst, muziek en gym (Lekker Fit). Ook krijgen we op maandag zwemles in het Van Maanenbad.

Naast het huiswerk voor de zaakvakken, zoals samenvattingen leren en topografie, staat er elke week een taak van Nieuwsbegrip (begrijpend lezen) en Bloon (spelling) klaar.

Een aantal leuke nieuwe dingen dus in groep 5, daaraan zie je dat ze groter worden en langzamerhand bij de bovenbouw gaan horen.